Evaluare logopedică

Evaluarea logopedică se realizează la prima întâlnire cu părinții și copilul, sau cu adultul (după caz) și se poate prelungi până la 2-3 întâlniri. În rândul copiilor mici, până la 3 ani, mai ales dacă nu merg la grădiniță, se întâmplă uneori ca cel mic să nu coopereze prea mult de la prima întâlnire, tocmai pentru că nu e obișnuit cu noul mediu și cu logopedul. Toți copiii au nevoie de un anumit interval de timp pentru a se acomoda cu terapeutul și cu activitatea logopedică. Având în vedere faptul că intervenția logopedică în cazul preșcolarilor folosește, dincolo de metodele specific logopedice, mijloace ludice foarte atractive pentru copii, perioada de acomodare poate dura uneori mai puțin.

Evaluarea logopedică începe cu completarea fișei logopedice, atunci cand logopedul află de la părinte diferite date generale legate de copil, de școlarizare și despre familia din care face parte. Apoi, încercăm să aflăm informații despre sarcina mamei și despre naștere, pentru că orice informație din această perioadă și orice detaliu legat de dezvoltarea copilului în primii 1-2 ani, pot fi utile pentru a depista și o eventuală cauză psihologică a manifestărilor pe care le prezintă copilul. Abia apoi urmează investigarea aspectelor ce țin strict de limbaj, începând cu motricitatea organelor implicate în vorbire și continuând cu noțiuni legate de vocabular, cu evaluarea pronunției, a ritmului în vorbire, a capacității de exprimare și frazare, a capacității de a vorbi independent etc.

evaluare-logopedica

Recomandăm evaluarea pronunției acelor copii care au peste 4 ani, pentru că până la aceasta vârsta nu e atât de important faptul că cel mic deformeaza unele sunete, cât contează să aibă o inițiativă bună de comunicare, să se facă înțeles și să folosească propoziții în exprimare. După vârsta de 4 ani devine importantă corectarea sunetelor afectate, această perioadă fiind optimă, pentru ca cel mic să-și depășească dificultățile de vorbire până la intrarea la școală. Pentru cei cu dificultăți de pronunție care au ajuns la școală, recomandăm terapia logopedică pentru ca ei să le depașească înainte ca acestea să se manifeste în scris, influențându-le rezultatele școlare, dar și imaginea de sine. Dacă, în schimb, copilul dvs. de 2 ani și jumatate sau 3 ani are puține cuvinte în vocabular și nu formulează propoziții simple, vă recomandăm evaluarea logopedică pentru a afla răspunsuri. Astfel de copii au nevoie de stimulare verbală intensă, iar logopedul vă poate ghida cum să îl ajutați pe cel mic să se facă mai ușor înțeles.

De ce anume au nevoie adolescenții din partea părinților

În timp ce adolescenții navighează în cei mai furtunoși ani din dezvoltarea lor, au nevoie de coaching, de sprijin, …

Limbajele iubirii în cuplu

Exista un proverb arab care spune ca „nu o iubire tine doi oameni, ci doi oameni tin o iubire”. L-am aflat in …

3 greseli pe care le fac parintii atunci cand sunt tinta bullying-ului din partea propriilor copii

Este sfarsitul unei zile lungi. Abia ai ajuns acasa de la serviciu, complet epuizat. Pornesti televizorul, te arunci pe canapea …